Z każdym rokiem w branży reklamowej można zaobserwować coraz odważniejsze ruchy wyszukiwarki Google. Minęły bezpowrotnie czasy, kiedy istotne czynniki wpływające na pozycję Twojej witryny można było wyliczyć na palcach jednej ręki. Obecnie na to, którą pozycję zajmuje wpływają już nie tylko linki przychodzące oraz optymalizacja, ale wiele innych, coraz istotniejszych elementów – np. obecność wersji mobilnej, a ostatnio także certyfikatu SSL.

Ten ostatni element jest szczególnie istotny w sytuacji, kiedy na naszej stronie internetowej występuje formularz logowania. Google uznało, że każdy serwis, który takowy posiada powinien posiadać także certyfikat SSL, który jest odpowiednim zabezpieczeniem danych użytkownika. Co się stanie jeśli posiadamy na swojej stronie formularz logowania, a takowego certyfikatu nie posiadamy? Jak widać na poniższym screenie – na podstronie z formularzem pojawi się całkiem widoczny komunikat informujący, że nasza strona jest niezabezpieczona.

 

Jest on całkiem widoczny i może mieć nieco negatywny wydźwięk z poziomu klienta. To czyni go niemalże wymaganym w przypadku serwisów, które takie zaufanie mają wzbudzać tj. np. sklepów internetowych.

Jak można było się spodziewać, rynek odpowiedział na wzrost popytu na certyfikaty SSL podniesieniem cen. Niegdyś nieobowiązkowa usługa, która kosztowała grosze, teraz spotkała się ze wzrostem cen nawet o 100%. Wydaje się to jednak bardzo istotny element w przypadku posiadania sklepu internetowego i na pewno podniesie wiarygodność marki w oczach klienta.

Jeśli posiadasz zatem sklep internetowy, bardzo chętnie pomożemy Ci we wdrożeniu takiego certyfikatu w bardzo atrakcyjnej cenie. 🙂